Kolportören mini

För allt mitt emellan

Brian Zahnd

I mitt jobb så söker jag ständigt att läsa och lyssna på goda förkunnare. Vi som predikar och undervisar regelbundet måste fylla på ibland. Den senaste pastor/teolog jag upptäckt är Brian Zahnd, han är en förkunnare åt det anabaptistiska hållet, påminner lite om Greg Boyd.
Så det är dagens tips till dig som vill höra god undervisning!

Här är en spännande intervju där Brian berättar om sin resa från Word of Faith (Det vi brukar kalla Framgångsteologi)

Brians blogg och hans undervisning. Är du på Twitter rekommenderar jag att följa honom.

Här är ett klipp med honom som jag finner spännande av många orsaker. Han intervjuas av Drew Sumrall, ett barnbarn till Lester Sumrall, ni som var med på Livets Ord under 90-talets vet garanterat vem Lester var. Han säger vettiga (och för oss kanske självklara) saker om eskatologi men kontexten gör det intressant. Eller hur?

Single Post Navigation

2 thoughts on “Brian Zahnd

  1. Jonasq on said:

    Bra! Mycket glädjande att en gedigen tolkning av Uppenbarelseboken gör sig hörd i de här sammanhanget!

  2. Bra klipp! Är det möjligen Woody Allens lillebror.

Kommentera

