Kolportören mini

För allt mitt emellan

Jag flyttar hit (tror jag)

För er som känner er lite förvirrade så vill jag berätta att jag har beslutat mig för att lägga min gamla blogg på is, jag talar om www.kolportoren.com. Den har tjänat väl under åren och den kommer att finnas kvar, men det är här jag postar i fortsättningen. Varför denna förändring då? Dels så har jag ledsnat lite på Google den sista tiden (Blogger som min gamla ligger på är ju en del av Google). De är inte de pigga uppstickare de en gång var, tvärt om nu är de nästan obehagligt dominerande. Min tekniklojalitet har skiftat från Google tillbaka till Microsoft. (Ledsen alla Apple-fan bland mina läsare, det tåget har jag inte hoppat på än)

Jag har inte längre en Android utan kör nu med Windows Phone. Jag gillar nya Internt Explorer mer än tom Chrome. Microsoft har gått om Google när det gäller onlineredigering, deras SkyDrive funkar bättre än Gdrive, Outlook är snyggare än Gmail osv. Visst sitter jag fortfarande fast i Googles klor i mångt och mycket men jag försöker sprida och inte lägga alla ägg i en korg.

Det största skälet är att det finns fantastiskt bra WordPress appar både till Windows Phone och Windows 8. (Google som börjar ana ett hot från det nedräknade Microsoft vägrar göra blogger-appar för Windows) Det gör det lite enklare och lite roligare att få i väg ett inlägg nu och då.

Vi får se om det fungerar!

Single Post Navigation

4 thoughts on “Jag flyttar hit (tror jag)

  1. – Min tekniklojalitet har skiftat från Google tillbaka till Microsoft –

    ”Blasphemy!” ”Burn him!” ”Burn the witch!”

    ”Ehum. Jag menar: Kul för dig.”

    WordPress är ett bra val. Jag har det på min blogg också – även om allt sker via Apple och inget Microsoft-trams.
    🙂

  2. Grattis till övergången!

Kommentera

