Kolportören mini

För allt mitt emellan

Missunnsamhet värre än att vara bortskämd

När jag läser Carl-Henric Jaktluds inlägg om missunnsamhet så påminns jag om min egen uppväxt. Vi fick lära oss att det fanns en sak som var värre än att vara bortskämd. För mina föräldrar insåg nog att jag och min bror var rätt bortskämda som de 70-talister vi var och det bekymrade dem en del men å andra sidan så fick vi lära oss att aldrig någonsin vara missunnsamma. Att alltid glädja oss åt andras framgång. 

”Det är okej att vara lite bortskämd bara man aldrig, aldrig är missunnsam” 

Försöker förmedla samma sak till mina bortskämda barn… 

Single Post Navigation

Kommentera

